احمدی نژادی ها را درو کن

بعد ازظهر یکشنبه گذشته بود که  مدیر مسئول خبرگزاری برنا در محل کارش فهمید که تا نیم ساعت دیگر باید به دستور  محمود گودرزی  وزیر ورزش و جوانان این خبرگزاری را به نفر بعدی تحویل دهد وتنها نیم ساعت برای جمع کردن وسایلش فرصت دارد!

 
یکی از خبرنگاران برنا به نکات پرس گفت: سیدمحمدحسن بلاغی مبین،فردی که به عنوان  سرپرست جدید برنا انتخاب شده در همان ساعت ابتدایی حضور خود در برنا گفته است گودرزی وی را مامور به حذف نیروهای باقی مانده نزدیک به احمدی نژاد کرده و به وی گفته است اکثر نیروهای برنا احمدی نژادی هستند ودست تو برای تغییرات باز است.
 
 ظاهرا این همان ماموریتی است که مبین در جلسه معارفه خود بر آن تاکید داشته است و گفته "بر من حضور در برنا تکلیف شد و من مجبور به پذیرش شدم."
 
البته برخی شواهد گویای این مطلب است که انتصاب این فرد به صورت تحمیلی به گودرزی بوده است، موضوعی که صالحی امیری که نتوانست از مجلس رای اعتمادبگیرد، زیر بار این آن نرفته بود.
این ادعا زمانی قوت گرفت که مبین در جمع دبیران و خبرنگاران برنا اعلام کرد به توصیه برادر حسن روحانی برای این پست معرفی شده است.
 
نکته قابل توجه در این انتصاب این است که وزیر ورزش حتی یک دیدار با حسینی مدیر عامل سابق این خبرگزاری، هرچند برای ارائه گزارش و شرح حال وضعیت فعلی نداشته و تنها نیم ساعت قبل از معارفه سیدمحمدحسن بلاغی مبین سرپرست جدید این خبرگزاری، آن هم از طریق مسئول روابط عمومی وزارتخانه مطلع شده است.
 
البته وزیر ورزش و جوانان در این رابطه سابقه‌دار محسوب می‌شوند آنچنان که وی بدون هماهنگی و اطلاع معاون خود در امور مجلس و استان‌ها، مدیران کل امور بین الملل و امور استان ها را نیز به همین شیوه عزل کرده بود.
 
سرپرست جدید برنا متولد 1360 بوده و بنا به گفته خودش 18 سال سابقه فعالیت رسانه ای دارد که با این حساب گویا از 14 سالگی به کار خبری مشغول بوده است. اما با این وجود خبرنگار نکات پرس  بعد از یک جستجوی ساده در موتور جست و جوگر گوگل تنها چیزی که از وی توانست به دست آورد همین حکم صادره از سوی گودرزی بود و قبل از این حکم گوگل با زبان بی زبانی می گوید" did not match any documents " 
 
خبرنگار برنا که نخواست نامش فاش شود در ادامه به نکات پرس گفت: بنا بر آنچه سرپرست جدید برنا در روز اول حضورش در این خبرگزاری متذکر شده است در طول زندگی اش تنها از یک شخص تنفر داشته و آن هم "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهور سابق کشورمان است. جدای  گرایشات سیاسی که هر فرد در داشتن آن مختار است، به کاربردن همین یک جمله از سوی کسی که به عنوان مدیر عامل یک خبرگزاری منصوب می شود خود گویای عمق رویکرد حرفه‌ای ایشان است!
 
وی در ادامه ضمن تاکید بر مشکلات فراوان این خبرگزاری در گذشته اظهار امیدواری کرد: امیدوارم شعار اعتدال و اخلاق گرایی که توسط رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر روحانی مطرح شد تنها در حد شعار نباشد و سرپرست جدید این خبرگزاری پیام رای مردم در 24 خرداد را درک کرده باشد!
 
بسیاری معتقدند وزیر ورزش و جوانان بنابر ادعای  مبین، به او  ماموریت داده است تعدادی از خبرنگاران خبرگزاری برنا را اخراج کند.
 
یکی دیگر از دبیران این خبرگزاری با آرزوی موفقیت برای دولت تاکید کرد: ما جناب آقای روحانی را فرد صادقی می دانیم و امیدواریم به جای داس با کلید تدبیر روبرو شویم.
 
وی در پاسخ به این سوال نکات پرس که آیا شما حمایتی از دولت جدید انجام داده‌اید که حالا انتظار کلید دارید؛ گفت: خبرگزاری برنا از آغار به کار دولت جدید، بنا به توصیه رهبر انقلاب مبنی بر حمایت از دولت ، تلاش رسانه‌ای درخوری برای اطلاع‌رسانی وانعکاس خدمات دولت جدید و نیز همراهی با دولت در کسب رای اعتماد بویژه وزرای ورزش نظیر جناب گودرزی را داشته است، که رجوع به آرشیو اخبار آن(اگر دستخوش تغییر نشود) خود موید این مطلب است.
 
اما هنوز عرق مدیر تازه از راه رسیده خشک نشده که بدون کوچکترین ملاقاتی،سردبیر سرویس ورزشی اخراج شد و روز بعد که نامبرده علت را جویا شده بود به بیرون راهنمایی شد!
 
برنا که نتوانسته بود در جایگاه یک رسانه تاثیر گذار و پرمخاطب نقش ایفا کند به ادعای مدیران خود با مشکل مالی شدیدی روبرو بوده است به نحوی ای که هر ماه حقوق کارمندان خود را نیز با تاخیر پرداخت می کرده است با این وجود یکی دیگر از مدیران ورزشی کشور به نکات خبر داد بودجه کم برنایعنی ماهیانه 25 میلیون تومان که دستمزد ها را هم به زور پوشش می داد با توجه به نرخ تورم دست نخورده باقی مانده در حالی که  جناب وزیر در اقدامی تامل برانگیز، مبلغی نزدیک به 100 میلیون تومان به اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر (یعنی زادگاهش)اعطا نموده است که این مبلغ سه برابر مبلغ اعطایی به برخی ادارات کل استانی است.( البته نکات پرس نمی تواند صحت وسقم این اطلاعات را تایید یا رد کند)
 
چند مدت پیش بود که نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در روز رای اعتماد عنوان کرد گودرزی استقلال عمل از خودش ندارد،حالا مخالفان وی تاکید میکنند: انتصاب مبین، آن هم به عنوان سرپرست نه مدیر عامل که بنا به گفته خودش بر اساس توصیه برادر رئیس جمهور صورت گرفته،نمونه بارز این عدم استقلال است.
 
نکات پرس ضمن تبریک به مدیر جدید دولت اعتدال آمادگی دارد پاسخ های ایشان در این خصوص را عینا و بدون سانسور منتشر و منعکس کند.
منبع:نکات پرس

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:
احمدی نژاد, درو, داس, کلید, برنا, متنفرم, وزارت ورزش وجوانان, حسینی, دولت, محمود گودرزی, سیدمحمدحسن بلاغی,
+ تاريخ پنج شنبه 5 دی 1392ساعت 21:40 نويسنده نفر |